onsdag 28 oktober 2015

Trotsade köpstoppet

Var det bara mitt goda humör - eller var det inte en extra bra syfestival i Stockholm i helgen..? Massor av kvalitetsgarner, och många välbekanta stickbloggare på plats. Skojigt och inspirerande.


Jag har fortfarande köpstopp. Men det finns faktiskt ett hörn ledigt i garnskåpet. Och är det syfestival så är det, så jag köpte en koftmängd naturvitt, tunt, fint ullgarn: 1-trådigt Jämtland från Solkustens spinnverkstad.



Närbild på det fina bandet som ligger ovanpå garnhärvorna på bilden ovanför. Det köpte jag hos Majas manufaktur.


Limmo design har fantastiska garner, kardflor och annat. Jag har ju kommit av mig lite med spinnandet, men den här fibern i mustiga mörklila nyanser med inslag av bland annat knallrött kommer mycket snart att få mig att plocka fram sländan igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar