torsdag 30 april 2015

6 ärmar på gång


Det stickas en del här nu, tre tröjor och koftor behöver ärmar!

Dels är det koftan gula Beccs som jag haft på stickorna i några veckor, dels Pergola-koftan som fått vila i garnskåpet ända sedan i höstas. Men nu har jag fått Pergola-inspiration, det är snart högsäsong för tunna koftor.

Tröjan Elementary har jag stickat nästan hela kroppen på. Problemet är att det blekturkosa garnet - huvudfärgen - inte kommer att räcka. Så jag har vidtagit vissa mått och steg:

1) Beställt en extra härva garn.
2) Inte stickat klart hela kroppen - den ribbade kanten nertill återstår - utan i stället fortsatt med...
3) ...ärmarna. Garnet är vägt, så att jag ska kunna sticka lika långt på varje ärm. Hoppas, hoppas att garnet räcker ända till mönsterbården nertill på ärmarna.

I bästa fall behöver jag bara sticka muddarna nertill med det nya garnet. Kanske lite övernitiskt, men ibland kan det skilja väldigt mycket på olika färgbad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar