söndag 26 oktober 2014

Gör färdigt och påbörjar nytt

Den senaste tiden har jag: 
  • stickat tummar på ugglevantarna
  • spunnit på slända
  • varit på kurs i att spinna på slända och sticka spets
  • varit på Syfestivalen och handlat bland annat ULL!
  • tagit fram och börjat sticka de avslutande snibbarna på min Rockefellersjal
  • blivit sugen på att sticka en Pyttipannasjal i ull-/silkegarnerna jag köpte i somras
  • blivit nästan färdig med ett par halvvantar i Noro-garn.


Här är Noro-vantarna. Jag hade kunnat göra dem lika, men bestämde mig för att släppa det där med symmetrin. De är snart klara, när man har hållit på med olika koft- och tröjprojekt ett tag går det ruskigt fort att sticka något litet.


Jag har inte:


Men jag har köpt knappar till koftan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar