söndag 9 februari 2014

Siri-garnet och tulpanerna



Tulpanerna helt enkelt tiggde om att fotograferas tillsammans med det rosa garnet som ska bli min Siri-kofta. Jag la upp för en vecka sedan, men är inte så van vid spetsstickning och tyckte det var jobbigt med alla maskor som ska stickas tillsammans i bakre eller främre maskbågen.

Så i veckan klickade jag hem en rundsticka avsedd för just spetsstickning, så nu kommer det nog att bli andra bullar. Däremot kräver mönstret koncentration, så jag kan tyvärr inte OS-sticka oket på Siri...



Annars då? Jo, jag är på god väg med rävsockorna, det är i stort sett bara det tråkiga kvar: sy ihop och fästa trådar.



Rockefeller har inte fått så mycket tid, men jag har inte bråttom. Det här är en perfekt buss- och stickcaféstickning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar