onsdag 12 februari 2014

Mjuka och hårda paket


Jag hade nästan glömt bort att jag vill bli bra på att spinna på slända. Jag har inte praktiserat sen före jul någon gång. Men så surfade jag runt lite och hittade hos Forsbackaull en slända som bara väger 19 g och som det ska gå att spinna riktigt tunt på.

Sen alltså, när jag fått in den rätta snitsen... Och tränat lite mer på min något tyngre träslända.

Sen fick det följa med ett paket med fina gröna/blå/turkos ullockar också.



Det här garnet har jag redan börjat sticka med. Jag har lagt upp till en ny tröja, Moon Pulls, och där börjar man med ärmarna som stickas nerifrån och upp. Till den 12 cm långa infodringen har jag valt det här lyxiga angora/merino-garnet (50 procent av varje), hemklickat från Angoragarnet. Jag stickar med dubbelt garn och stickor 4 - det är så mjukt, så mjukt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar