söndag 23 februari 2014

Kontraster

I fredags morse vinterlöpning med vassa snöflingor piskande  mot ansiktet. I dag vårlöpning i 7 plusgrader (utan handskar!), milda vindar och barmark.

Jag gillar bådadera!


Söndagens långpass
Sträcka: 14,1 km
Tid: 1.23,31
Medeltempo: 5.56
Medel-/maxpuls: 143/157
Kommentar: Vårkänning. Underbart.


Fredagens snöpass
Sträcka: 8,8 km
Tid: 54,40
Medeltempo: 6.15
Medel-/maxpuls: 142/151
Kommentar: Lyckades inte pricka busstiderna, så i stället för att stå och vänta på bussen i 10 minuter i snöyran fortsatte jag att springa till nästa hållplats. Och nästa, och nästa... Det blev några kilometer längre än tänkt. Inte dumt alls, även om det var tungt just då i motvind och några cm blötsnö.


Torsdagens morgonpass
Rodd 10 min + crosstrainer 15 min + löpning 20 min.
Tid: 45 min
Medel-/maxpuls: 126/156
Kommentar: Medelpulsen får tas med en nypa salt, glömde stoppa klockan mellan aktiviteterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar