söndag 16 februari 2014

Backigt

Valde att hoppa över långpasset i dag, och körde i stället ett halvintensivt pass i "mina" kuperade motionsslingor. Pulsen låg misstänkt högt redan från start, och det var riktigt kämpigt att ta sig an backarna. Förkylning på gång?

Men vad härligt med barmark, att det överhuvudtaget går att springa i motionsspåren. Så här års, och en bit in i mars (även april ibland) brukar det vara alldeles för snöigt och isigt i skogen.


Söndagens "backpass"
Sträcka: 7,0 km
Tid: 42,24
Medeltempo: 6.02
Medel-/maxpuls: 145/156
Kommentar: Hoppas på bättre känsla nästa gång...


Fredagens korta transportpass
Sträcka: 6,5 km
Tid: 39,53
Medeltempo: 6.07
Medel-/maxpuls: 136/154
Kommentar: Glömde mössan hemma, men det gick utmärkt att springa barhuvad. I februari..!

Torsdagens inomhuspass
Crosstrainer 15 min + löpband 4 min + rodd 10 min
Tid: 29 min
Kommentar: Dålig ork och ont om tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar