torsdag 2 januari 2014

Vad passar till svart och vitt?


Att matcha med svart och vitt borde vara den enklaste sak i världen. Men här är ett projekt som varit på stickorna sedan i somras, bara för att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag ska ha på spetskanten.

Sjalen är rätstickad i svart med vita, hålmönstrade ränder. Den är kraftigt inspirerad av min knallcerisa Putney shawl (rätstickningen, formen och spetskanten) men de vita hålvarven har jag knyckt från Nangou.

Så kom plötsligt ett nystan Crazy zauberball i min väg (hur det gick till, har jag ingen aning om...). Jag teststickar nu alltså kanten med ett melerat sockgarn och tror att det kan bli bra.

1 kommentar:

  1. Några saker måste ligga och mogna en stund och vänta på riktigt tillfälle. Ser under att du fått gjort färdig en god del. Hos mig blir det mest upprepningar tror jag...
    God fortsättning :)

    SvaraRadera