onsdag 1 januari 2014

2014 - ett gott nytt UFO-år!

Först lite skryt. Jag har blivit bra på att ta tag i min oavslutade projekt! Visst har jag påbörjat en hel del nya under 2013 men några riktiga surdegar har också blivit färdiga.

Den här bilden med ett urval av mina dåvarande UFOn publicerade jag här i bloggen för ungefär ett år sen. Nu hade jag tänkt göra ett nytt bildcollage med aktuella projekt, men tyvärr har datorn med Photoshop tagit julledigt - i värsta fall lämnat in för gott...

Men jag kan berätta vad som hänt med projekten på den gamla bilden.

(Den som inte är intresserad av detaljerna får här en kort sammanfattning: Fem av nio projekt blev färdiga. Två repades upp - garnet klart att använda till nya projekt. Och ett UFO ligger kvar i stickkorgen.)



1. Saroyan-sjal - upprepad. Jag kom på att jag inte behöver någon gul sjal. Inte just nu i alla fall.
2. Tröja - bara halskant och montering kvar.
3. Halsduk - färdig!
4. Flätstickad slipover - färdig!
5. Pernilla-vantar - färdiga! Mjuka och goa vantar, och jag gillar färgerna så mycket!
6. Halsduk - nä, jag vill inte ha ytterligare en sån här halsduk (har två redan). Upprepad!
7. Strumpor - färdiga!
8. Uppifrån och ned-tröja - upprepad. Jag funderar på den här Pickles-modellen i stället.
9. Halskrage - färdig!

1 kommentar:

  1. duktigt jobbat! God fortsättning på stickåret 2014.
    Elisabeth E

    SvaraRadera