lördag 2 november 2013

Utlottning av garner!

Jag har haft ögonen på besöksstatistiken ett tag, och nu kan jag konstatera att min blogg aldrig har haft så många sidvisningar som i oktober 2013.

Jätteroligt att allt fler hittar hit. Det ska firas med en liten garnutlottning!

Först tänkte jag vänta med firandet, eftersom bloggen fyller 2 år vid årsskiftet. Men runt jul och nyår brukar man vara upptagen av annat festande - och presenter har man också ofta fått. Så det får bli en uppiggande utlottning i novembermörkret i stället.

Vill du vinna någon av dessa härvor skriver du en kommentar till det här inlägget senast söndagen den 10 november. Skriv vilket garn du helst vill ha om du vinner. Och så vore det kul att veta hur du hittade hit också!

OBS! Du som inte har en blogg måste ange e-postadress eller Ravelrynamn så att jag vet vem jag ska kontakta om du vinner.

Här är vinsterna:



Godisgarn - Adeles mohair. Rosa fluff med band och annat pynt. Passar till exempel som kant på en sjal eller varför inte ett par pulsvärmare?


Klassiskt 2-trådigt - Kampes i en mättad, höstgul färg. Behöver nog ingen närmare beskrivning.



Glansig pälsull - härligt glansig Dansk pelsuld i "ljus turkos". Jag tycker i och för sig att färgen är mer åt petroleumhållet, men det där med färguppfattning är svårt...



38 kommentarer:

  1. Kul idé med utlottning så här i mörka november.Om jag får önska så blir det gula garnet i första hand eftersom jag inte har något i gult sedan tidigare.Det vore en härlig utmaning.Som 2 det rosa och som 3 ljus turkos..Fortsatt lycka med din blogg.Just nu har jag stiltje på min blog men......

    SvaraRadera
  2. Det är klart jag är med om utlottning. Det rosa lockar eller petrol. Att jag hittade hit beror på att vi gick samma stickkurs på HV. Ja, du vet det, men för de andras skull skriver jag det ändå.
    Elisabeth (oaklis på Ravelry)

    SvaraRadera
  3. Helena i Uppsala
    Det blåa är finast!
    Jag kollar den 11 nov om jag varit lyckosam.

    SvaraRadera
  4. Hittade hit via Missen skapare :) (Du hade kommenterat ett inlägg jag också kommenterade på.)

    Jag blev riktigt nyfiken på det danska garnet. Allt man inte sett och testat innan är kul!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag skulle vilja vinna det turkosa/petrol. Min favoritfärg. Hittade hit via "Sjömannen". Läser alltid hennes blogg. Hälsar Margaretha G.
    margaretha.gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  6. Hittade hit via någons blogg, vet inte riktigt vilken. Det höstgula garnet skulle passa mig.

    SvaraRadera
  7. Om jag skulle ha tur så vill jag gärna vinna det blå garnet. Men de andra är fina också. Jag hittade hit via "TheKnittingSeaman"

    SvaraRadera
  8. Klart jag vill vara med och tävla! Det gula garnet och det blå - mmmmm! Fina!
    På ravelry heter jag karolinplanting

    SvaraRadera
  9. Hittade hit via TheKnittingSeaman idag! Alltid roligt att hitta nya stickbloggar. Om jag har turen att vinna tyckte jag mycket om det blåa, eller ljus turkos som det hette. :)

    SvaraRadera
  10. Hej! Hittade din fina blogg via sjömans Elin. Jag vill vara med i utlottningen och är nyfiken på det turkosa garnet. Men jag älskar gult... Jag heter Limpen-1 på Ravelry

    SvaraRadera
  11. Hej och Stort Grattis till Jubileumet!!
    Jag är gärna med och tar chansen att vinna. Gärna det gula Kampesgarnet :)
    Jag heter Maritas Maskor på Ravelry också :)
    Jag hittade din blogg via Sjömans Elin.

    SvaraRadera
  12. Åh det gula garnet, så himla fint! Jag har inte stickat i Kampes än, skulle gärna testa det. OM jag vann lotteriet, då skulle jag alltså välja detta garn.

    Jag hittade hit via The knitting seaman. Ska nu läsa runt lite på din blogg, välkommen in till mig du också!

    SvaraRadera
  13. Vilken fin blogg du har! Du är en ny bekantskap för mig, men jag kommer tillbaka. :) Jag hittade till dig från Sjömans-Elin, som några andra här. Om jag vinner så är jag sugen på antigen det gula Kampesgarnet eller den turkosa pälsullen. På Ravelry heter jag LindaOnsarp.

    SvaraRadera
  14. Heij! Jag hittade hit via KnittingSeaman! Grattis med så måpnga visningar! Jag tycker det turkosa garnet är superfint!

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Kul att hitta en annan löpande hantverkare :)
    Grattis till ditt uppkommande jubileum!
    Jag hittade dig via theknittingseaman och jag har ingen blogg (än), men du hittar mig som
    Energybunny på Ravelry.
    Om jag har tur i lotteriet skulle jag uppskatta det blåa eller gula :)
    AnnCharlotte

    SvaraRadera
  16. Hej! Vilka fina projekt du har på Din sida! Förstår att det är många som tittar, själv ar jag precis hittat hit men jag lovar det är inte sista gången! Älskar att sticka med ullgarn så om jag har tur så önskar jag mig det turkosa som har en underbar havsfärg!
    Hinner dessvärre inte med en egen blogg f n. Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  17. Hej! Jag vill också gärna vara med i utlottningen. Finast tycker jag det ljusturkosa garnet är.
    Hittade hit gjorde jag ifrån sjömans-elin. Jag heter lavendel123 på ravelry.

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Först grattis till fin blogg och många besökare!
    Jag hittade hit via bloggen Stickäventyr.
    Visst vill jag vara med och försöka vinna. Om jag skulle ha turen vill jag ha det turkosa eller det gula garnet (kan omöjligt bestämma mig...)
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Grattis på tvåårsdagen!
    Jag vill gärna vara med i utlottningen för jag är så nyfiken på Kampes.

    /Anna
    bubbisgarden.wordpress.com

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Jag skulle vilja vinna det blå garnet!
    Jag hittade hit via "the knitting Seaman"
    /Petra

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Som så många andra hittade jag hit via theknittingseaman. Första gången jag är här men inte den sista. Skulle jag vinna vore der kul att stifta bekantskap med det danska garnet. Helt underbar färg, som skulle passa bra i en sjal till en underbar ullkappa jag just fyndat second hand.
    /Åsa
    asavestling@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Kanonfint garn,skulle vara underbart att vinna det blåa garnet.mvh sophie.mecklin-lonnkvist@112.fi

    SvaraRadera
  23. Det rosa naturligtvis säger en fröken Rosa.
    Sjömannen gjorde att jag hittade dig :)
    M v h
    Nanna
    Annika Hessman

    SvaraRadera
  24. Jag hittade hit från The knitting seaman som jag läser via Manduzastickar.
    Jag blev lite sugen på det rosa. Men det i petrol var också fint.
    Hälsningar Karolina20_(a)hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Jag vill gärna vinna pälsullen! Superfint!
    Och hit hittade jag via The knitting seaman:)

    SvaraRadera
  26. Fin idé i höstmörkret, vore kul att vinna. Gilla bäst pälsullen.

    SvaraRadera
  27. Vad kul med en garnutlottning! Jag tycker det gula kampes är väldigt fint.
    Hittade hit genom att du kommenterade hos mig :-)

    SvaraRadera
  28. Ja, då tar jag ju också chansen. Det är så roligt när man hittar en ny blogg att hålla ögonen på. Fick tips om din utlottning via Elin. Om jag skulle ha turen att vinna så tilltalade det gula och det rosa mig mest.
    Tack för chansen,
    Sarah

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Jag hittade hit genom en annan blogg. Skulle jag ha så tur att jag vann skulle jag välja det gula garnet. Mvh Maria F. iafahlen@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Jag läste just Stickäventyrs blogg där hon gjorde reklam för denna din tävling.
    Om jag vinner väljer jag det turkosa garnet.

    mlaymark@gmail.com

    SvaraRadera
  31. Ny på din blogg. Verkar bli en lovande bekantskap. Skulle bli jätteglad om jag vann pälsullgarnet. Har aldrig stickat i det. Hoppas jag har "nybörjartur".

    Lycka till med bloggen i fortsättningen också.
    //Annika Marita

    SvaraRadera
  32. Hej! jag hittade hit till din inspirerande blogg via en blogglista. Jag skulle gärna vinna det rosa godisgarnet och sticka något lite annat än vad jag vanligtvis brukar göra.
    //My

    myfahl@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Oj utlottning vad kul! Hittade hit via the knitting seaman och kommer helt klart återkomma :-) gult är en kulig färg! //jennyaspno@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Jag minns inte ens hur jag hittade hit första gången, men idag var det via The knitting seaman. Skulle helst få det turkosa garnet, om turen är med mig.

    SvaraRadera
  35. Hejsan! Hittade hit via Clara Stickar som i ett äldre inlägg länkar till The Knitting Seaman och så kom jag hit! Är gärna med i utlottning - det turkosa garnet är ett nytt garn för mig så jag väljer det i första hand. Och i andra gult för den färgen gillar jag också. Kallas Bellis23 på ravelry.

    SvaraRadera
  36. Grattis!
    Jag vill vara med i utlottningen och vinner gärna det gula Kampesgarnet.
    Jag har kikat in till dig förut men idag hittade jag hit via Stickäventyr!

    SvaraRadera
  37. Roligt med tävlingar!! Jag önskar helst det rosa!! Håller tummar & tår att jag vinner!!
    ujjan@live.se

    SvaraRadera
  38. å mums! jag önskar mig det senapsgula garnet =)
    hittade hit via en blogg, via en blogg =). klickade mig vidare helt enkelt.
    heter eddysblogg på ravelry förresten. kram eddy

    SvaraRadera