lördag 23 november 2013

Skojig utmaning

Jag läste just på Eddys blogg om en väldigt rolig utmaning som designern Romi Hill ligger bakom: The great oddments knitdown.

Romi Hills utmaning går ut på att fram till i november 2014 sticka minst 15 projekt av innehållet som hon fick i en låda med provgarner. Udda garner i olika färger och kvaliteter - ungefär så där som många har i sina garnlådor hemma. Hon har släppt en e-bok som kostar 15 dollar och som om ungefär ett år kommer att innehålla alla hennes projekt.


Det första mönstret är redan släppt: den här jättefina mössan som jag blev sugen på att sticka även om jag misstänker att jag inte kommer att passa i den...

Jag slog till och köpte e-boken, trots att jag inte vet vad den kommer att innehålla. Kul idé, tycker jag! Och Romi Hill får bara använda garnerna i sin låda, men jag har faktiskt ett helt skåp fullt med mer eller mindre udda garner...

Eddys blogg förklaras allt ännu mer målande (på svenska).

Och på Ravelry finns allt om projektet The great oddments knitdown (på engelska).

1 kommentar: