lördag 16 november 2013

Magic loop - äntligen

Och så har även jag lärt mig att sticka runt med magic loop-metoden. Egentligen är det bara att googla fram första bästa beskrivning på You Tube, men det är mycket trevligare att gå på kurs.



I onsdags kväll var vi ett gäng hos Litet Nystan (fler bilder finns på facebooksidan). Under Helene Wallins ledning lärde vi oss inte bara magic loop utan även att sticka runt och få snygga ränder utan skarvar ("jogless stripes").

Kanske ska jag testa magic loop på mina så kallade julstrumpor, ett evighetsprojekt som jag nu eller aldrig ska ta tag i.

1 kommentar:

  1. Den kursen har jag också varit på! Fast jag konstaterade att jag nog gillar strumpstickorna lite för mycket för att använda mig av magic loop i nån sörre utsträckning... :)

    SvaraRadera