torsdag 14 november 2013

Här är Funky grandpa!

Nu har jag fått användning för mina Visjögarner som jag har haft i "stashen" så länge. Jag fattar inte att jag inte har upptäckt Visjö tidigare, det är ett härligt garn att sticka med. Det är fylligt och vackert och mjukt.


Jag har kommit igång med en ny, rolig kofta som jag hittade på Ravelry när jag letade efter något helt annat (känns det igen..?). Jag har vitgrått som bas, ränder i mörk karamell och överdelen på ärmarna blir förmodligen svart. 

Funky grandpa-koftan stickas uppifrån och ner, och mönstret är lätt och roligt att följa. Man blir extra glad när designern lagt sig vinn om att göra beskrivningen både pedagogisk och estetiskt tilltalande, med snygga och åskådliga bilder och typografi. Får toppbetyg från mig, så här långt.

1 kommentar:

  1. supersnygg! jag stickade klart min i fabel och schoppel-wolle för nån månad sen och är supernöjd! Gillade designen! Ska få upp bilder på ravelry och bloggen inom kort :) Lycka till!

    SvaraRadera