onsdag 27 november 2013

Extra långa halvvantar


Jag tog till lite extra när jag stickade mina senaste halvvantar, så att de ska nå upp ordentligt på underarmen och inte lämna någon glipa till en (för) kort tröjärm.

Jag har inte provat dem tillsamman med tröjan Hitch ännu, men misstänker att de kan komplettera varann fint.


Halvvantarna är stickade av restgarner, Rowan felted tweed som jag använt i höstens tidigare halvvante-projekt. Det ljusgrå tog i princip slut och det blå har jag något pyttenystan kvar av = mycket bra!

Nu har det förstås blivit för kallt för halvvantar, men de funkar ju när det är lite småkallt inomhus också.

1 kommentar:

  1. Fina, gillar färgvalet! Halvvantar gillar jag att ha när jag springer på vintern och att springa med snyggvantar är ju aldrig fel ;-)

    SvaraRadera