tisdag 27 augusti 2013

Skoj - och mindre skoj

Härligt att ett nytt avsnitt av Stickpodden är ute nu, nr 31! Jag sparar lyssnandet till ett tillfälle när jag kan sätta mig i lugn och ro, med en stickning och varför inte lite te? Ser verkligen fram emot att höra Karin och Elin igen. Ni har väl inte missat att Stickpodden är nominerad till Svenska podradiopriset 2013? Man kan rösta i kategorierna "livsstil" och "Sveriges bästa podcast" - det har jag gjort. Fram till 8 september 2013 kan man rösta.

Det var det roliga. Det mindre skojiga är att Stick with us podcast har bestämt sig för att sluta. Men de 20 avsnitten finns kvar. Jag gillade speciellt avsnittet som handlade om olika engelska garntjocklekar: fingering, worsted etc. Väldigt lärorikt för mig som varit för lat för att själv ta reda på fakta. Jag tror till och med att pod-gänget gjorde en översättningstabell..?

... jo, här hittade jag avsnitt 10 med engelska garnvikter översatta till Dropsgarner. Bra hjälp när man ska sticka efter engelska beskrivningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar