måndag 22 juli 2013

Tokstickar på linnet


Det viggmönstrade linnet ska bli klart innan sommarvärmen försvinner. Jag är på god väg, men så är det detta med axelbanden. Nu är jag inne på att följa en beskrivning i boken Sticka romantiskt modernt och kvinnligt. (Boken innehåller mycket fint trots den i mitt tycke tvivelaktiga titeln :)

I boken finns ett mönster på ett linne som liknar mitt. Så jag knycker nog idén med axelbanden därifrån, men måste förstås räkna om så att stickfastheten stämmer.

För övrigt gillar jag det här garnet väldigt mycket, alla mina förutfattade meningar om bomullsgarn har kommit på skam. På Wikipedia lärde jag mig just att västindisk och egyptisk bomull är av samma art som pimabomull, men den sistnämnda är odlad i USA. Garnets mjukhet beror på att bomullen har särskilt långa, släta fibrer.

Åter till stickningen!

1 kommentar:

  1. Vad fint det blir lycka till m de romantiska axelbanden;)
    Jenny

    SvaraRadera