tisdag 11 juni 2013

Roligare med viggmönster


Det är spännande med ränder. Titta på den här bilden. Det är mitt sommarlinne som jag kommit en bit på. De raka ränderna på den vänstra delen är... tja, rätt snygga... men det är alltså exakt samma randning på den viggmönstrade delen, och där blir resultatet helt annorlunda.

Det är häftigt med olika nyanser också, här är det fem färger, som uppför sig olika beroende vilka grannfärger de har. Färglära vill jag lära mig mer om!

Om någon undrar över modellen på linnet, så har jag valt att slätsticka ett kort parti i höger och vänster sida. Dels för att bryta av zickzackmönstret, dels för att det är mer praktiskt när man vill avmaska för midjan.

Har jag nämnt att det här är väldigt rolig stickning..?

1 kommentar:

  1. Tänk att det blir snyggt och roligt på samma gång!
    Elisabeth

    SvaraRadera