lördag 27 april 2013

Nu är det nära

Jag är nästan klar med både den rosa sjalen och de tvåändsstickade vantarna. Avmaskning respektive halv tumme kvar.

Dessutom har jag kommit igång med Pernilla-vantarna igen. Konstigt nog känns det inte alls fel att sticka vantar, trots att det är vår.

Helst skulle jag ju vilja sticka Pyssel och knåps otroligt fina kortärmade spetskofta, men jag gissar att det kommer att dröja innan det finns något mönster. Så kanske försöker jag själv designa en liknande, för jag är SÅ sugen på att sticka något i Madeleine Tosh-garnet som jag köpte i NY för knappt ett år sedan.

Apropå mönster så har ni väl inte missat Hedvigs femininosvantar!? Så fina att jag nog måste sticka ett par.

1 kommentar:

  1. Tack för reklamen, väldigt gulligt av dig! :)
    Och är mycket nyfiken på att se dina tvåändsstickade vantar färdiga, de är sååå fina! :)

    (Yey jag har fungerande internet och kan läsa bloggar igen!)

    SvaraRadera