tisdag 1 januari 2013

Årets sista pass

...borde det förstås bloggats om medan 2012 fortfarande pågick. Annat kom emellan, men efter en slappar-december ska det nu bli lite flitigare bloggande framöver.

2012 års två sista pass blev mycket olika trots att det bara var en löpfri dag emellan.

I fredags sprang jag till jobbet. Det blev buss halva vägen (planerat) - jag var inte motiverad att springa drygt en mil i minus 6 och grym blåst, det får bli en annan dag. Fästet var dock ganska bra, och ni skulle sett den enorma månen som jag upptäckte på himlen bakom mig efter fyra kilometer. Nästan skrämmande.

I söndags var det plus 4 ungefär, och jag lämnade dubbskorna hemma eftersom jag inbillade mig att det mest skulle vara barmark. Nja... Det blev koncentrerat trippande på mycket halt underlag långa sträckor, trots att jag försökte hålla mig på rätt vägar.

För min del får kylan gärna komma tillbaka.

Fredagens morgonlöpning
Sträcka: 5 km
Tid: 31.00
Medeltempo: 6.10
Medel-/maxpuls: 142/150
Kommentar: Svinkallt men härligt. Fin morgon.

Söndagens halkbana
Sträcka: 7 km
Tid: 42.51
Medeltempo: 6.06
Medel-/maxpuls: 143/156
Kommentar: Borde tagit Icebugsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar