torsdag 6 december 2012

Rumplyft och annat

Det stickas inte så mycket. Det tränas inte heller, något vidare. Är det inte snöoväder så är det något annat hinder.

Jag fick till ett pass på lunchen igår i alla fall. Löpning på band i 20 minuter och sen mina viktigaste övningar i rask takt innan det var dags att pulsa tillbaka till jobbet i snöyran. Men det var ett pass som blev av, och det är ju inte dumt.

Jag har fått nya övningar som ska stärka min muskelsvaga högersida. Det är rumplyft, knäböj med och utan pilatesboll, magövningar och en slags benpress. Kan göras hemma lika väl som på gym - mycket bra, eftersom målet är fem gånger i veckan.

Smärtsam men nyttig (?) naprapatbehandling har jag också genomlidit. När det smärtar så att man tror att man ska kräkas genom hålet i massagebänken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar