fredag 14 december 2012

Flätor på HV


I måndags var det sista kursdagen på HV för den här terminen. Vi stickade flätor, bubblor och andra mönster, mer eller mindre tidskrävande. Jag har inte hunnit sticka så många av de kanske 20 varianter som vi fått beskrivning till, men ser fram emot att kunna fortsätta lite i helgen.

Vi har fått några hemuppgifter till nästa gång också. Jag vet ungefär vad jag vill göra, men har inte bestämt exakt hur så i helgen ska det stickas provlappar. Och framför allt ska det fotograferas.

För övrigt är jag väldigt imponerad av vilken enorm produktivitet många stickbloggare visar upp så här års. Är det inte julklappar så är det stickade alster till julmarknader och liknande. Själv stickar jag vidare i mitt vanliga makliga tempo. Hoppas bli klar med halskragen till jul - är rejält trött på zickzack-mönstret nu! - men annars får det bli som det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar