tisdag 23 oktober 2012

Jag och akrylgarn!?!


Här sitter jag och klappar på ett alldeles nyinköpt nystan med mössgarn. Mjukt och fluffigt, lite glansigt, fin orange-röd färgskala - och 50 procent akryl!!!

Trodde aldrig det skulle hända, efter mina noppiga och svettgnissliga akrylgarnserfarenheter sent 70- och tidigt 80-tal. Det var efter dessa upplevelser jag tog naturfibrerna till mitt hjärta helt och fullt, och sedan dess har jag varit i stort sett renlärig.

Men nu är det alltså dags. Inspirerad (lurad på villovägar?) av lillasyster J, som i rask takt stickat en och en halv mysig mössa i Tundra från Svarta Fåret.

Det KAN vara så att detta är en reaktion på alla provlappar i tunt ullgarn och stickor 2,5 som jag stickat de senaste veckorna.

Det ska i alla fall bli skoj att sticka med tjocka stickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar