söndag 5 augusti 2012

Väntar på resultat

Jag hittar på allt möjligt för att bli snabbare på milen, men vet inte riktigt om mina ansträngningar är tillräckliga. Förmodligen inte, men jag vill absolut inte ha några fler överbelastningsskador så jag försöker ta det i lugn takt.

Men ändå klagar kroppen! I dag baksida lår. Suck.

I dag hade jag tänkt lägga upp passet så här:
1) Uppvärmning
2) 5-minutersintervaller, omväxlande snabba (alltså klart över min vanliga fart på milen) och långsamma (men inte joggtempo). I så där 35 minuter.
3) Lugn jogg hem.

Men orken räckte inte alls. De  första snabba 5-minutarna blev för tuffa, och jag tog tvärslut. Det slutade med några 3-minutersintervaller i stället, med 1 minuts gåvila.


Dagens halvhjärtade pass
Tid: 45.37
Medelpuls: 138
Maxpuls: 153
Kommentar: Hälsenan känns bra nu i alla fall, peppar, peppar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar