torsdag 16 augusti 2012

Nu är det stretch som gäller

Det är perfekt löparväder just nu, man kan njuta av att springa i kortbyxor (förhoppningsvis många veckor till), och jag känner mig ganska stark. Men ändå har löpningen inte gått enligt planerna de senaste veckorna. Baksida lår och hälsena ställer till det.

Jag har varit hos kiropraktor i dag. Jag har (bland annat...) lätt framåtroterat bäcken och förkortade muskler både här och där. Så nu blir det fokus på stretch - stretch som tar på rätt ställen och inte pliktstretch som man gör som hastigast efter passen.

Jag har bestämt mig för att inte springa något tufft pass förrän baksida lår känns bättre. Det är lite trist, för nu skulle jag verkligen vilja springa både snabba och långa pass inför de lopp jag tänkt springa i höst. Går det att vila och stretcha sig i form..? Skulle inte tro det.

Dagens minipass
Tid: 25.42
Medelpuls: 136
Maxpuls: 151
Kommentar: Tanken var att jag skulle springa 400-ingar i kväll, men efter behandlingen kändes det inte som att hård belastning var vad benen behövde. Så det blev en kort tur i lugnt tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar