söndag 12 augusti 2012

Att bli färdig

Jag behöver bli klar med några stickprojekt den här veckan - och lämna utrymme för allt det nya, roliga som jag vill höststarta med.


På bilden:

1) Underst ligger den bruna Gotlandströjan. Entusiasmen svek när jag stickat upp till ärmhålshöjd, för jag har inte klart för mig hur jag ska gå vidare. Raglan eller inte? Hur djup ska v-ringningen vara? Etc... Men med lite tankearbete och lite räknande ska jag nog vara igång igen snart.

2) Fågelvantarna är klara så när som på tummarna. Veckans busstickning?

3) Mobilfodralet som var nästan färdigt la jag åt sidan när jag insåg hur fula och klumpiga sidsömmarna blev. Dessutom blev det lite för litet. Så jag började på ny kula. Repade inte upp, utan tog nytt garn och fyra stickor i stället för två. Rundstickat blev bättre, men jag är förvånad över hur ojämnt jag stickar. Den här gången blev fodralet lite för stort, så nu ska jag tvätta det och försöka tova ihop det lite försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar