söndag 5 augusti 2012

Ännu en Saroyan


Förra sommaren stickade jag klart en Saroyan-sjal i mjukaste grafitgrå ull. En liten smal sjal, som precis räcker att vira runt halsen två gånger. Mönstret var roligt att sticka, och lätt.

Så jag påbörjade nästan direkt en ny Saroyan. Bilden visar hur långt jag hann på sjalen förra sommaren innan något annat roligare kom emellan. Men nu i sommar, lagom till en kortare semesterresa fick det guldgula mullbärssilket följa med i packningen. Perfekt tågstickning.

Jag stickar i ett otroligt mjukt silkegarn, Jaipur Silk Fino (BC garn), som jag hittade hos Litet Nystan.



Så här ser den grafitgrå ut. (Begriper inte hur bilden kunde bli så dålig...) Garnbanderollen är på avvägar just nu, men jag tror det är kashmir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar