fredag 18 maj 2012

Redo för New York


Förberedelserna för sommarens New York-resa är klara, åtminstone när det gäller avdelningen ”ha stickning med på flyget”. Jag har just skaffat rundstickor i trä till mitt stickprojekt. Det borde gå att komma igenom säkerhetskontrollen med dem utan problem. Har man metallstickor kan det vara svårare, har jag förstått. (Kulspetspennor då? Hallå, var finns logiken!?)

I alla fall, om stickorna inte fastnar någonstans, så ska jag åstadkomma en tredje (!) halsduk i det mönster som blivit en av mina favoriter. Den här gången ska jag sticka i det blå isländska garnet som följde med hem från den senaste syfestivalen.


Rundstickorna köpte jag från Ullcentrum, och när jag ändå var inne i webbutiken råkade en annan godbit slinka ner i varuvagnen – det här 2-trådiga ullgarnet i en helt underbar grön nyans (färgåtergivningen på bilden är inte perfekt) med fina meleringar. Och så gott det doftar sen!

Jag kan mycket väl tänka mig att sticka ett par ”Vanten blad”, ett superfint mönster som Galen i garn har gjort. Men det får vänta till framåt höstkanten. Det är ju ett antal UFOs som ska bli klara innan jag får börja på något nytt.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag kommenterar gärna :). Härligt med NY resa! Trästickor har aldrig varit något problem för mig. Jag brukar använda Knit Pro-rundstickor där man kan ta av stickorna från kabeln om det skulle vara något. Så slipper man dra ur hela kabeln ur maskorna. Katastrof!! Ha en fin dag!

    SvaraRadera