måndag 28 maj 2012

HV skola i höst


Nu är det klart, ska bara tacka ja, så blir det stickkurs på HV skola för mig i höst.

Äntligen! Jag ville gå kursen redan förra läsåret, men var inte riktigt på hugget med min anmälan, så jag fick inte plats.

Jag känner ärligt talat inte till särskilt mycket om skolan och känner ingen som har gått där, men jag hoppas på mycket kreativitet och kunskap. Smakprov kan man få i sommar, det finns flera utställningar med HV skola-anknytning att se i Stockholm. 

Apropå utställningar så har det väl inte gått någon förbi att Hemslöjden jubilerar i år, men att de också har en särskild (snygg!) webbplats, Hemslöjden 100 år, visste i alla fall inte jag, förrän jag hittade den alldeles nyss. Där får man koll på det mesta, verkar det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar