fredag 3 februari 2012

Vilka förebilder!


Evy Palm började sin löparkarriär när hon var 35. Hon gjorde sina bästa mara-tider när hon var mellan 47 och 49 år gammal.
Jag tänkte ganska mycket på Evy Palm när jag tränade inför Lidingöloppet:
"...kunde Evy slå mararekord vid min ålder, måste väl jag klara de här tre ynkliga milen..."
Vid nyss fyllda 70 springer hon fortfarande fyra, fem gånger i veckan, enligt artikeln om Evy i Runners World.

Petra Månström, kvinnan bakom Maratonbloggen, är en annan inspiratör. Hon började blogga ungefär samtidigt som jag började löpträna mer målmedvetet, och det var otroligt kul att följa hennes framsteg och jämföra med mina egna. Hennes utveckling som löpare har sen dess susat upp på en skyhög nivå jämfört med min, men ändå...

Sen gillar jag att läsa Ulrica Flodins bloggbetraktelser om vägen tillbaka till löpareliten efter graviditeten. Hur ska det gå? Mycket kvalitetsläsning där, som man inte behöver vara löparnörd för att ha behållning av.

Sluttipsat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar