tisdag 14 februari 2012

Vem uppfann kondommössan?

Kalla mig otrendig, men när jag springer vill jag inte ha kondommössa, som maratonbloggerskan Petra och många andra löpare. Vissa passar i allt... Själv klarar jag definitivt inte formen.

Så vad ska jag då ha på huvudet när jag springer? Jag har testat mössor i akryl och annat syntetmaterial. Helt ok, jag är inte jättekinkig, men eftersom jag är inne på ullspåret så har jag börjat sticka en tunn löparmössa i Lanett. Succé eller inte, rapport kommer om ett tag.



Jag hade en fundering om att sticka in bokstäver i mössan, ”Löpmaskan” eller så. Men det får nog stanna på idéstadiet. Den här gången ska det bli ränder, som jag aldrig tröttnar på. Några knalligt gula varv får det också bli.


Dagens spinningpass
Otroligt jobbigt. Obegripligt mycket mjölksyra. O vad jag behöver det här.
Tid: 39.17 (uppvärmning och nedvarvning är inte inräknat)
Medelpuls: 144
Maxpuls: 160 (trodde den var uppe på minst 173...)

2 kommentarer:

  1. Hej Löpmaskan, kul att se din blogg, vilket underbart namn, såg det i ett kommentarsfält och eftersom jag liksom du njuter av både stickning och löpning var jag ju klart nyfiken på att titta in. Mitt mål är att klara göteborgsvarvet under två timmar i vår, tredje gången gillt. Satt faktiskt igår och kollade kalender och gjorde upp ett eget träningsprogram. Idag sprang jag 8 km efter jobbet, i fallande snö och mjuk snö som underlag, det var krävande men jag är så nöjd. Heja heja!

    SvaraRadera
  2. Vad skojigt att du hittade hit! Jag visste väl att vi var fler med koll både på stickmönster och löpartider :-)

    SvaraRadera