söndag 5 februari 2012

Luriga virus



Nyss hemkommen från min första löptur på en vecka. Förkylningen har bleknat mer och mer sedan i torsdags. Men igår började det kännas i halsen igen. Förvisso är jag lätt hypokondrisk, men det var var inte falskt alarm. I morse lika illa. I de här lägena brukar jag välja mellan att:
1) kapitulera, dricka honungsvatten och vänta på bättre tider.
2) ge mig ut på ett lugnt löppass. Triggar det igång viruset igen så gör det. Men det kan lika gärna ge med sig.

Facit får jag nog i morgon.
Man ångrar i alla fall aldrig ett löppass.


Träningskalender. Krångligare än så behöver det inte vara.

Dagens löppass
Eftersom jag bara har en enklare pulsklocka vet jag inte hur många kilometer det blev.
Tid: 52.34 – min vanliga runda tog nog sådär 10 minuter längre tid än vanligt och inkluderade även några fotostopp
Medelpuls: 135.
Maxpuls: 174, misstänkt hög - förmodligen fel på klockan…

2 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer igång igen syrran, men du sprang väl inte i spåret? /lillebror

    SvaraRadera
  2. Skulle aldrig sätta min fot i skidspåret (däremot gärna mina skidor!). Det fanns gott om plats att springa bredvid, jämnt och fint dessutom :-)

    SvaraRadera