lördag 18 februari 2012

Lite sockgnäll



Jag gillade dem bättre när de var under produktion. Mina sockor i grönt, petrol och svartvitt. Svarta Fårets raggsocksgarn var trevligt att sticka med, och färgerna mysiga.


Men de färdiga sockorna är sådär. Lite för korta i foten. Det retar mig att jag var lat och inte stickade några extra svartvita varv framme i tån. Det hade blivit snyggare också.

Sockorna är inte så sköna  heller, det grova garnet skaver lite under foten, i skarven mellan färgbytena.

Slutgnällt. Nu har jag testat raggsocksstickning i alla fall. Men jag kommer definitivt att välja tunnare garner till eventuella sockor i fortsättningen.

1 kommentar:

  1. Jag tycker de är riktigt läckra, jag undrar om inte jag har lite kortare fötter än du;-)
    Var på biblioteket idag, lånade kul bok:
    "RESTVÄRME stickat och virkat av det som blev över" av Anna Braw. Kanske mest för en nybörjarstickare som jag men kul att bläddra i.
    Låna den! Lilla syrran

    SvaraRadera