torsdag 23 februari 2012

Gotlandsullen vill snabbt bli en tröja!


Hela planeringen fick göras om när gotlandsgarnet kom hem. Jag vill kasta mig över det GENAST!


Något klockrent mönster har jag inte hittat, så jag snickrar ihop ett eget med utgångspunkt från den den här koftan, gratismönster från Garntjänst. Men jag ska inte sticka en kofta med knappar den här gången, utan en tröja att dra över huvudet.


Om jag inte kommer på något annat under resans gång får det bli en klassisk v-ringning som den här på omslaget till  ”Classic Knits” av Erika Knight.

Det här betyder att det inte blir några vantar stickade, ingen ny Selbu Modern och inte heller någon uppifrån och ner-kofta som jag var så sugen på. Inte just nu i alla fall. Men vem behöver vantar och mössa förresten – det är ju vår i luften!

1 kommentar:

  1. Tröjan kommer nog bli super fin, önskade jag kunde sticka...

    SvaraRadera